Un preambul foto la partea a-2-a a articolului “52 de zile de infern pe Oceanul Atlantic”

Un preambul foto la partea a-2-a a articolului “52 de zile de infern pe Oceanul Atlantic”

Ce incepe bine se termina prost.Ce incepe prost se termina si mai prost. (Legea lui Murphy)


Ghinion absolut.Imagini cu avionul Tarom care a aterizat direct in Ocean cu schimbul de marinari in Nouadhibou.Detalii aici


Imagini din Nouadhibou.Detalii incredibile despre Mauritania-aici


Piata de peste din Nouadhibou


Pescadoarele si navele Polar romanesti


Intrucat se gasesc din ce in ce mai putine date despre istoria pescuitului oceanic romanesc as vrea sa detaliez cateva informatii.

Dotarea flotei de pescuit oceanic in 1989 cand am fost pe ocean era urmatoarea:

-Trawlere japoneze: 2 nave fabricate in Osaka, Japonia in anul 1964

-Trawlere model B 22: 10 nave fabricate la Gdansk-Polonia intre anii 1968-1972

-Trawlere model B 419: 6 nave fabricate la Gdansk intre anii 1973-1974

-Trawler model Atlantic 2: 8 nave fabricate la Stralsund,RDG, intre anii 1970-1972

-Trawler Super Atlantic: 22 de nave din care :

-15 fabricate  la Stralsund, RDG, intre anii 1976-1979

-7 fabricate la Braila intre anii 1982-1989

Denumiri ale navelor din ce imi mai amintesc : Mandra,Ineu (B419),Cindrel, Sinoe, Caraiman, Parang (B-22),Retezat, Ciucas, Rodna, Crisul ALB, Tarnava (SuperAtlantice), Oltet, Amaradia, Ozana, Putna, Costila etc. In 1989 am avut ocazia sa vad la primul ei voiaj in Mauritania nava Pietrosu,o adevarata bijutierie a flotei de pescuit oceanic la acea vreme.

Comandanti celebri de pescatore la acea vreme:Puiu Sinescu, Crisan, Tanasescu, Tasu etc.

Nave POLAR : 12 bucati

-2 nave fabricate in 1972 la Nikolaev

-4 nave fabricate intre anii 1972-1979 la Wismar,RDG

-6 nave fabricate intre anii 1980-1983 la Galati

Tancuri petroliere: 2 bucati

Un pescador in medie avea in jur de 102 metri lungime,15 metri latime  si o viteza medie de 17 noduri.(datele variaza in functie de tipul trawlerului)

-Trawlerele poloneze (B22, B419) incarcau 51-52 vagoane de peste,

-Superatlanticele (fabricate in RDG si Braila) incarcau 115 vagoane peste si 8 vagoane faina de peste iar

-SuperAtlanticele II incarcau in jur 80 de vagoane de peste

Cele mai bune pescadoare faceau si cate doua plinuri de peste pe luna.

sursa informatiilor: www.marinarii.ro


Viata pe un pescador in Oceanul Atlantic


Rasplata pentru 52 de zile de Ocean.O zi la distractie si cumparaturi in Las Palmas de Gran Canaria


PS. Daca sunteti curiosi sa vedeti cum se pescuieste ca si tehnologie cu un trauler dar nu  pe ocean ci pe Marea Neagra si puteti rezista 7 minute aveti un filmulet interesant aici:


Share

Comments

  1. Emil Conchi Says: November 28, 2013 at 10:18 am

    La prima vedere pare un lucru simplu sa lucrezi acolo. Dar pt gustul meu , sunt prea multe “lucruri” aflate in miscare ! Cabluri, plase, role, vinciuri.. Trebuie sa fii balerin ca sa te te poti strecura cu pasi usori fara sa te agate ceva.

  2. Foarte frumos! Aveti un fel de a scrie care tine omul in fata monitorului. Abia astept continuarea aventurilor.

  3. Felicitari. Intimplator am navigat cu Trw. Pietrosul, pina in 1993 cind navele flotei de pescuit au fost retrase la Cap Midia . E placut sa vezi ca mai exista cineva interesat de flota de pescuit , oricum deja e istorie si “fier vechi ” in buzunarele celor care au distrus flota comerciala a Romaniei. Felicitari pt. initiativa

  4. Cruceanu Catalin Says: July 24, 2014 at 4:34 pm

    Foarte interesanta povestea. Doresc sa va intreb, daca stiti, ce s-a intamplat cu nava PArang in 1985 sau 1986 cand a luat foc?….tatal meu a facut un voiaj cu ea chiar atunci cand a ars, el a dcedat intre timp si nu a povestiti niciodata ce s-a intamplat atunci. Sunt foarte curios sa aflu istoria adevarata a acelui voiaj. Astept un raspuns pe adresa catalin_cruceanu@yahoo.com .

    • Am inteles ca nava Parang a fost lovita de un cargou danez!
      Stelian

    • Legenda spune ca pescuiau pe coasta Saharei spaniole.Erau “in gradina” cum se spunea.Au venit aia si au deschis focul in plin.Au tras cu munitie incendiara.Asa spune legenda. :)

    • C s-a intamplat Says: January 22, 2017 at 5:21 pm

      mergeau prea aproape de mal si au ajuns negrii cu pusti. Se numeau polisario. smecheria este ca au fost unii care ascultau europa libera si au dat aia stirea ca o nava romaneasca este atacata de piratii polisario. asta cu 3 ore inainte de atac. vazut cine a fost comandantul pescadorului ca se pare ca el stia ce urma sa se intample

  5. Nu as vrea sa dau liber la niste informatii neverificate.Cand o sa am niste informatii credibile o sa raspund cu placere la intrebarea dvs.

Leave a Reply to ing. Florin Albu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


+ 8 = 11

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Website is Protected by WordPress Protection from eDarpan.com.